22 mars 2008

3-års kalas avklarat!

Då är lilla stumpans 3-års kalas avklarat! Kändes lite konstigt att fira henne på självaste långfredan men det blir väl enda gången eftersom påsken var ovanligt tidig i år. Det hänger visst ihop med fullmånen förklarade sambon för mig. Hörde på radion sen att påskdagen firas första söndagen efter första fullmånen efter vårdagsjämningen. Knepigt................
Kalas vart det ialla fall och oturligt nog vaknade jag på långfredan med världens halsont och var snorig och dessutom lite huvudvärk. Var längesen jag var så förkyld, det är ju typiskt!
Som tur var hade vi redan förberett det mesta (utom städningen) så det ordnade sig.
Det serverades en god middag (enligt alla andra, själv kände jag ju inte vad det smakade) och sen blev det självklart en rosa tårta med Nalle Puh på. Att den skulle vara rosa hade födelsedagsbarnet själv önskat sig.

Till present hade vi köpt detta vrålåk!
Men tyvärr blev det ju inte så mycket "åka" utav eftersom det utomhus numera ser ut på detta viset...................................

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin cykel. Tänk att Alva har blivit "stora tjejen" och fyllt tre år. Hoppas att ni mår bra och att du är bättre från din förkylning nu.
Hälsa familjen. Kram k

Tanjis sa...

Japp,nu är hon "stor"! Stor och trotsig! Eller idag var en sån jobbig dag men annars är hon rätt go!
Förkylningen sitter i ännu tyvärr men jag håller tummarna att den ska försvinna inatt....

Kram Tanja